9 Ağustos 2021 Pazartesi

ÖNCE DİL

Siz nasıl dayanıyorsunuz? Ben dayanamıyorum. Kadınlar bu durumu nasıl kabul ediyor? Önce dilimizi düzeltelim. Ev işlerinde kadınlara "yardım" edilmez, çünkü bu zaten kadınların görevi değildir. Çoğu kadın içinde bulundukları durumu kabullenmiş durumda. 

Çok uzağa gitmeyelim. En basitinden eve misafir geleceği zaman temizlik ve yemek telaşı içine maalesef çoğumuzun annesi giriyor. Babalarımızın ya da erkek kardeşlerimiz için hayat olduğu gibi devam ediyor. Kendi evimde annem adına kızıyorken buluyorum kendimi. Evde ne yemek var diye annelerimize soruyoruz, bir eşyamızı bulamadığımız zaman annelerimize soruyoruz. Maalesef ben de dahil! Çocukları bu konuda ne kadar suçlayabiliriz ki onlar yaşayarak alıştıklarına göre davranıyor. En üzücü kısmı ise neredeyse herkes bu korkunç alışkanlıkları belki de farkında olmadan devam ettiriyor. 

Hiç düşünüyor muyuz neden dilimize yerleşmiş küfürler genelde kadınların cinsel organlarına yönelik? Bu küfürleri kullanan bir kadının "ben feministim" sözüne ne kadar inanabiliriz? "Anasını satayım, amına koyayım, orospu çocuğu..." O kadar korkunç ki... Belki bu düşüncemde her zaman yalnız kalacağım ama benim için çaresizlikten bedenini, ya da çekiciliğini kullanarak para kazanmaya çalışan kadınlar değil, kendisine o kadar dokunmak ya da kendisini sevecek tek bir insan bulamayıp bu eksikliği para vererek doldurmaya çalışan adamlardır acınası olan, yanlış yapan. 

Günümüzde evlenecek olan erkeklere evleneceği kadın kendi soyadında kalmak istese rahatsız olur musun diye sorduğumda özellikle genç kısım için rahatsızlık verici hiçbir durum yok gibi görünüyor. Fakat durumu sen kadının soyadını alır mısın diye değiştirdiğimizde bu rahatsızlık artmaya başlıyor. Lütfen durup düşünelim neden rahatsız olunuyor diye, lütfen. Maalesef ve maalesef bu sadece Türkiye'de olan bir durum değil diye tahmin ediyorum, çoğu insan (kadınlar da dahil) "soy" meselesinin erkeklerin geninden mi desek kanından mı desek devam ettiğine inanıyor. Bunun en basit örneği "nerelisin" sorusuna, hiç sevmediğim bir soru, çoğumuzun babalarımızın memleketini söylemesi. Düşündükçe, derinlere gittikçe daha pek çok mide bulandırıcı durum ortaya çıkıyor.

Neden bunları düşünüyorum ya da bence neden herkes bunları düşünmeli, irdelemeli ve değiştirmeye çalışmalı sorusuna gelince bunun bilimsel gerçeklikte bir sonucu var. Kadınlar ile erkeklerin aynı hakka sahip olduğu, toplum içinde (eğer toplumun ne düşündüğü sizin için çok önemliyse) aynı yaklaşımlara tabii tutulduğu, eşit kariyer fırsatlarına sahip olduğu bir dünya istiyorsanız bunları irdelemek zorundasınız. Tekrar ederek bitireceğim, her şeyi değiştirmek için önce kullandığınız sözcüklerden başlamalısınız. Kelimeler düşünceleri, düşünceler davranışları, davranışlar düzeni değiştirir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Doğamayan Çocuğuma

  Doğamayan Çocuğuma Boğazımla birlikte sanki parmaklarım da düğümlendiği için yazmakta zorlanıyorum. İçten içe de kim okuyacak, okusa bile ...